Jedinečný
dvojdňový seminár ponúka účastníkom komplexný aktuálny pohľad na proces
investičnej výstavby v zmluvných podmienkach FIDIC v našom prostredí.
Seminár interaktívnou formou ponúka po prvý raz na vzdelávacom trhu
pohľad na identickú tému podmienok FIDIC očami právnika a stavebného
inžiniera. Program seminára sa zameria na praktické aplikačné problémy,
pri ktorých práve iný uhol pohľadu býva najvypuklejší, pričom je program
koncipovaný tak, aby ponúkol pohľad z oboch strán, t.j. zo strany
Objednávateľa a Zhotoviteľa, a to aj v kontexte právnej úpravy zmluvy
o dielo podľa Obchodného zákonníka s poukazom na zákonné a zmluvné pasce
a iné riziká pri uzatváraní a plnení zmlúv o dielo. Súčasťou seminára
budú prípadové štúdie z praxe na základe medzinárodných zmluvných
podmienok FIDIC.
Obsahom seminára je aj predstavenie nových,
o poznanie komplexnejšie a podrobnejšie upravených inštitútov
obsiahnutých vo verzii FIDIC zmluvných podmienok 2017 (nové verzie 2017
Žltej a Červenej knihy FIDIC), ktorých dôkladná znalosť a pochopenie
môže výrazne napomôcť stavebnej praxi. V porovnaní s doteraz
najpoužívanejšou verziou FIDIC z roku 1999 nová verzia podrobnejšie
upravuje napr. spôsob nahliadania na plynutie času vo FIDIC zmluvných
podmienkach, počítanie omeškania, nové povinnosti pre všetkých
účastníkov FIDIC zmluvných podmienok (stavebný dozor, Objednávateľ,
Zhotoviteľ), ako aj nový pohľad na režim tzv. claimov (nárokov).
Cieľová skupina:
investori, projektanti, stavební dodávatelia a subdodávatelia,
advokáti, konzultačné firmy, ktoré pracujú na projektoch financovaných
z prostriedkov EÚ, pre zahraničných investorov v SR alebo v zahraničí,
účastníci tendrových konaní zahraničných investorov, alebo tí, ktorí
vyvážajú stavebné práce do zahraničia, verejní obstarávatelia a ďalší
záujemcovia
Miesto konania:
Hotel Most Slávy***
17. novembra 11, Trenčianske Teplice
Dátum konania: 4. - 5. 10. 2018
Uzávierka záväzných prihlášok: 1. 10. 2018
Účastnícky poplatok:
264,00 € s DPH
220,00 € bez DPH
V
účastníckom poplatku je zahrnutý 3x coffee break a občerstvenie, 2x
obed, 1x večera, študijný materiál v tlačenej a elektronickej forme a
náklady na organizačné zabezpečenie seminára. V mieste konania je k
dispozícii wifi pripojenie na internet a bezplatné parkovanie pred
hotelom zabezpečené kamerovým systémom.
Údaje pre úhradu účastníckeho poplatku:
IBAN: SK98 7500 0000 0040 2523 7352; SWIFT/BIC: CEKOSKBX
Variabilný symbol: IČO prihlasovaného subjektu / zamestnávateľa
Ďalšie obchodné podmienky:
Účastnícky poplatok nie je možné uhradiť hotovostne pred alebo počas seminára.
Po
prijatí záväznej prihlášky/objednávky organizátor obratom zašle
zálohovú faktúru v elektronickej forme obsahujúcu všetky údaje potrebné k
jej úhrade. Účastnícky poplatok je potrebné uhradiť najneskôr do
2. 10. 2018, zúčtovacia faktúra bude doručená po prijatí platby v zákonnej
lehote v elektronickej forme.
V prípade, že účastník neuhradí
účastnícky poplatok včas a v celej výške, organizátor si vyhradzuje
právo stornovať záväznú prihlášku/objednávku. Organizátor si vyhradzuje
právo ukončiť registráciu účastníkov pred stanoveným termínom uzávierky
záväzných prihlášok/objednávok, ak počet prihlásených účastníkov
presiahne kapacitné možnosti, o čom upovedomí záujemcov telefonicky
alebo elektronicky.
Poznámky:
Ubytovanie si účastníci zabezpečujú individuálne. Záujemcovia o ubytovanie v hoteli
Most Slávy môžu kontaktovať recepciu: e-mail:
recepcia@hotelmostslavy.sk; tel.: 032 / 6513611 alebo 0911 782 274.
Viac informácií o hoteli a službách: www.hotelmostslavy.sk
Wifi pripojenie na internet v hoteli bezplatne.
Parkovanie: bezplatne pred hotelom (pre všetkých - aj neubytovaných účastníkov seminára) zabezpečené kamerovým systémom.
Registrácia, informácie a otázky:
info@creatioeu.sk
halmesova@creatioeu.sk
JUDr. Emília Halmešová - tel. 0905 690 581
Program:
4. októbra 2018
- Zmluva o dielo uzavretá podľa Obchodného zákonníka v praxi (Zuzana Bartová)
- zákonné „minimum“ - minimum kogentných ustanovení, ktoré zmluvné strany nemôžu dohodou zmeniť
- fáza vykonávania diela - zákonné a zmluvné pasce na zhotoviteľa
- problém naviac prác v praxi
- fáza odovzdania diela - spôsob odovzdania diela, riziká zmluvných dojednaní
- vady diela a ich posudzovanie v praxi
- problémy súdnych sporov, ktorých predmetom sú vady diela a súvisiace problémy
- odstúpenie od zmluvy o dielo - problémy praxe
- FIDIC zmluvné podmienky všeobecne (Juraj Tkáč, Milan Oleríny)
- prípustnosť použitia FIDIC zmluvných podmienok podľa Obchodného zákonníka, podľa zákona o verejnom obstarávaní
- typy FIDIC zmluvných podmienok a ich výhody a nevýhody
- Prípravná fáza výstavby projektu (Milan Oleríny, Juraj Tkáč)
- úroveň detailu projektovej dokumentácie do tendra
- príprava zadania podľa FIDIC P&DB (funkčné požiadavky na dielo)
- požiadavky na predmet zákazky
- podmienky účasti podľa FIDIC zmluvných podmienok
- zmluvné
nastavenie projektu - zádržné, zábezpeky, poistenie, podmienky plnenia
zmluvy - skúšky, kontrolné dni , podmienky platby zmluvnej ceny, záruka
vs. lehota na oznámenie vád
- prostriedky a nástroje na zníženie zmluvného rizika objednávateľa
- Poňatie času podľa FIDIC zmluvných podmienok (Milan Oleríny, Juraj Tkáč)
- princíp kritickej cesty
- harmonogram v zadaní a počas realizácie diela
- požiadavky na časové plánovanie (medzinárodná prax)
5. októbra 2018
- Claimová agenda (Milan Oleríny, JurajTkáč)
- čo je to claimová agenda?
- ako pripraviť tzv. úplný claim?
- jednotlivé nároky dodávateľa voči objednávateľovi, projektantovi, subdodávateľovi
- nároky objednávateľa voči zhotoviteľovi
- organizačné a personálne zabezpečenie claimovej agendy
- spôsoby vyčíslenia claimovej agendy - finančné a časové dopady claimu
- ako (ne)využiť výkaz výmer a položkový rozpočet pre nárokovanie naviac
- Zmenové konanie (Juraj Tkáč, Milan Oleríny)
- zmena vs nárok?
- limity pre zmeny podľa verejného obstarávania
- dôvody na zmenové konanie
- spôsoby riešenia zmenového konania
- Proces rozhodovania sporov (Juraj Tkáč, Milan Oleríny)
- rozdiel medzi nárokom a sporom
- rozhodnutie o spore stavebným dozorom - postavenie stavebného dozora, záväznosť rozhodnutia
- rozhodnutie
o spore Komisiou na riešenie sporov - postavenie stavebného dozora,
Komisie, záväznosť rozhodnutia, výhody a nevýhody využitia Komisie
- rozhodnutie
o spore arbitrami - postavenie arbitrov, záväznosť rozhodnutia, výhody a
nevýhody využitia arbitrov, rozhodnutie o spore súdom - záväznosť
rozhodnutia, výhody a nevýhody využitia súdneho konania
- nový pohľad na riešenie sporov podľa FIDIC 2017