creatio eu, s.r.o. Vás pozýva na seminár
Eurofondové verejné obstarávanie od „A“ po „Z“
dňa 29. januára 2019
Seminár prevedie účastníkov eurofondovým verejným obstarávaním účinným od 1. 1. 2019 a jeho prísnymi a špecifickými pravidlami v podmienkach európskych štrukturálnych a investičných fondov.
Účastníci seminára získajú komplex odborných a pre prax užitočných informácií o pravidlách, ktorými sa riadi kontrola eurofondových zákaziek, o zásadách na určovanie finančných korekcií pri nedodržaní pravidiel a postupov verejného obstarávania a ako proti nim argumentovať a minimalizovať následky zistení porušenia pravidiel. Lektor poukáže na najčastejšie zistenia, resp. porušenia zákona o verejnom obstarávaní v rámci výkonu kontrol národnými a európskymi kontrolórmi, vrátane zistení z auditov Európskej komisie a Európskeho dvora audítorov následky týchto zistení na rozhodovaciu prax národných kontrolných orgánov, vrátane ÚVO.
Cieľová skupina:
prijímatelia
a záujemcovia o eurofondy, verejní obstarávatelia, obstarávatelia,
zamestnanci verejnej správy, samosprávy, uchádzači vo verejnom
obstarávaní, kontrolóri a audítori, konzultanti pre EÚ fondy, advokáti
a ďalší záujemcovia
Prednášajúci:
Mgr. Branislav Hudec
pôsobí na Úrade podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu
ako riaditeľ odboru verejného obstarávania a plní úlohy aj pre sekciu
centrálny koordinačný orgán. Disponuje 13 ročnými skúsenosťami v oblasti
verejného obstarávania, vrátane skúseností na ÚVO, Ministerstve
financií SR a v súkromnom sektore. Na Úrade podpredsedu vlády SR pre
investície a informatizáciu koordinuje a metodicky usmerňuje subjekty
zapojené do systému riadenia fondov EÚ v oblasti verejného obstarávania,
priamo vytvára a aktualizuje Systém riadenia EŠIF na programové obdobie
2014 - 2020. Je tiež podpredsedom koordinačného výboru pre spoluprácu v
oblasti kontroly verejného obstarávania, ktorý združuje všetkých
dôležitých hráčov na národnej úrovni. Zároveň plní úlohy spojené s
verejným obstarávaním tovarov a služieb pre potreby úradu, a tak
disponuje aj praktickými skúsenosťami s vyhlasovaním a zadávaním
zákaziek. Študoval právo na Právnickej fakulte UK. Popri aplikačnej
praxi sa venuje aj lektorskej činnosti a publikačnej činnosti.
Miesto konania:
APORES, s.r.o. (sídlo Daňového úradu - BA-Ružinov)
Dr. Vl. Clementisa 10
Bratislava
Dátum konania: 29. 1. 2019
- Registrácia účastníkov začína o 8:30 hod., odborný program o 9:00 hod. a plánované ukončenie seminára je o 15:00 hod.
Uzávierka záväzných prihlášok: 28. 1. 2019
Účastnícky poplatok:
90,00 € s DPH
75,00 € bez DPH
V účastníckom poplatku je zahrnutý obed, občerstvenie (káva, čaj, minerálka), pracovný materiál a náklady na organizačné zabezpečenie seminára.
Údaje pre úhradu účastníckeho poplatku:
IBAN: SK98 7500 0000 0040 2523 7352, SWIFT/BIC: CEKOSKBX
Variabilný symbol: IČO prihlasovaného subjektu / zamestnávateľa
- Platbu účastníckeho poplatku je možné realizovať len bankovým prevodom alebo vkladom na uvedený účet
- Zálohové faktúry nevystavujeme, zúčtovacia faktúra bude doručená v zákonnej lehote
Program:
- Kontrola eurofondovej zákazky krok za krokom
- Prehľad pravidiel pre kontrolu eurofondových zákaziek verejného obstarávania podľa nového Systému riadenia EŠIF na programové obdobie 2014-2020 (verzia 7)
- Aké pravidlá má prvá ex-ante kontrola, druhá ex-ante kontrola a ex-post kontrola
- Musí každé VO prejsť všetkými fázami kontroly?
- Ako sú osobitné pravidlá pre kontrolu zákaziek s nízkymi hodnotami?
- Ako je to s kontrolou zákaziek zadávaných cez elektronické trhovisko a kontrolujú sa aj dodatky k zmluvám?
- A čo výnimky? Pôsobnosť zákona o verejnom obstarávaní sa na výnimky nevzťahuje, znamená to, že nie sú predmetom záujmu kontrolných orgánov?
- Nové pravidlá pre zákazky zadávané dotovanými podnikateľmi, ktorí získajú 50% a menej finančných prostriedkov z fondov EÚ
- Aktuálne a pripravované novinky v systéme kontroly eurofondových zákaziek
- Aké kontrolné orgány, okrem riadiacich orgánov, majú čo povedať ku kontrole eurofondových zákaziek
- Spolupráca riadiacich orgánov s Úradom pre verejné obstarávanie, kedy je povinná a kedy dobrovoľná a aké možnosti má prijímateľ
- Zmeny v povinnej kontrole nadlimitných zákaziek zo strany ÚVO pred podpisom zmluvy?
- Spolupráca riadiacich orgánov s Protimonopolným úradom SR alebo keď máme podozrenie na kartel
- Finančné opravy za nedostatky vo verejnom obstarávaní, ako sa im vyhnúť alebo aspoň zmierniť ich následky
- Ako nastavila pravidlá na určenie finančných opráv Európska komisia?
- Môžeme si ako členský štát určiť vlastné pravidlá, ktorými sa bude riadiť udeľovanie korekcií?
- Kompletné predstavenie Metodického pokynu CKO č. 5 k finančným opravám
- Aké argumenty použiť pre zníženie výšky korekcie
- Nové typy porušení spojených s finančnými opravami
- Postup riadiaceho orgánu pri porušení pravidiel a postupov verejného obstarávania podľa zákona č. 292/2014 Z. z. o príspevku z EŠIF
- Čo považujú slovenské kontrolné orgány a čo audity Európskej komisie za nedostatky vo verejnom obstarávaní, ktoré majú za následok finančné opravy?
- Zistenia z praxe od našich národných kontrolných orgánov
- Zistenia z auditných misií Európskej komisie a Európskeho dvora audítorov
- Ako sa uzatvárajú zistenia z auditov Európskej komisie a aké následky majú zistenia tohto najsilnejšie „hráča“ na rozhodovaciu prax národných kontrolných orgánov, vrátane ÚVO?
- Modelové prípady - nájdite chybné verejné obstarávanie (krátke praktické cvičenie)
- „Veľká“ novela zákona o verejnom obstarávaní z pohľadu fondov EÚ
- Overovanie hospodárnosti a konflikt záujmov vo verejnom obstarávaní
- Aké nástroje poznáme na overenie hospodárnosti?
- Čo je to konflikt záujmov a ako sa posudzuje?
- Prečo prijímatelia nemôžu zatvárať oči pred možným konfliktom záujmov?
- Pohľad ÚVO a Európskej komisie
- Strašiak vysokej sankcie za konflikt záujmov a čo vieme spraviť, aby sme finančné opravy ustáli
- Nové pravidlá na posúdenie hranice medzi potenciálnym a preukázaným konfliktom záujmov
Registrácia, informácie a otázky:
info@creatioeu.sk
halmesova@creatioeu.sk
JUDr. Emília Halmešová - tel. 0905 690 581
*Zaslaním záväznej prihlášky vzniká obchodný vzťah v zmysle Obch. zákonníka. Za prihlásenú osobu je možné poslať náhradníka. Záväznú prihlášku je možné stornovať najneskôr 1 deň pred začiatkom podujatia. Dovoľujeme si Vás upozorniť, že v prípade nestornovanej záväznej prihlášky si creatio eu, s.r.o. vyhradzuje právo vyfakturovať účastnícky poplatok v plnej výške aj napriek neúčasti na seminári.