creatio eu, s.r.o. Vás pozýva na seminár
Nové pravidlá korekcií pri eurofondových zákazkach
dňa 30. januára 2018
Čerpanie
eurofondov má svoje prísne administratívne pravidlá, ktorých porušenie
je sankcionované korekciami. Riadiace a iné kontrolné orgány sú pri
výkone kontrol viazané metodickými pokynmi (najmä z dielne CKO)
upravujúcimi tento administratívne náročný proces.
Účastníci
seminára získajú komplex odborných a pre prax užitočných informácií o
finančných opravách vo vzťahu k eurofondovým projektom zo strany
riadiaceho orgánu pri nedodržaní pravidiel a postupov verejného
obstarávania (metodický pokyn CKO), o tom, aké argumenty použiť pre
zníženie výšky korekcie, čo spraviť, aby finančné opravy ustáli ...
Seminár
bude vedený interaktívnou formou, kedy jeden lektor predstaví pravidlá
verejného obstarávania a korekcií z pohľadu štátnej správy a jeden
lektor z pohľadu realizačnej fázy verejných obstarávaní, vrátane
eurofondových. Lektori poukážu na najčastejšie zistenia, resp.
porušenia zákona o verejnom obstarávaní v rámci výkonu kontrol, ako aj
zistenia z auditov Európskej komisie a následky týchto zistení na
rozhodovaciu prax národných kontrolných orgánov, vrátane ÚVO.
Cieľová skupina:
prijímatelia
a záujemcovia o eurofondy, verejní obstarávatelia, obstarávatelia,
zamestnanci verejnej správy, samosprávy, uchádzači vo verejnom
obstarávaní, advokáti a ďalší záujemcovia
Prednášajúci:
Mgr. Branislav Hudec
pôsobí na Úrade podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu
ako riaditeľ odboru verejného obstarávania a plní úlohy aj pre sekciu
centrálny koordinačný orgán. Disponuje 12 ročnými skúsenosťami v
oblasti verejného obstarávania, vrátane skúseností na ÚVO, Ministerstve
financií SR a v súkromnom sektore. Na Úrade podpredsedu vlády SR pre
investície a informatizáciu koordinuje a metodicky usmerňuje subjekty
zapojené do systému riadenia fondov EÚ v oblasti verejného obstarávania,
priamo vytvára a aktualizuje Systém riadenia EŠIF na programové obdobie
2014 - 2020. Je tiež podpredsedom koordinačného výboru pre spoluprácu v
oblasti kontroly verejného obstarávania, ktorý združuje všetkých
dôležitých hráčov na národnej úrovni. Zároveň plní úlohy spojené s
verejným obstarávaním tovarov a služieb pre potreby úradu, a tak
disponuje aj praktickými skúsenosťami s vyhlasovaním a zadávaním
zákaziek. Študoval právo na Právnickej fakulte UK v Bratislave. Popri
aplikačnej praxi sa venuje aj lektorskej činnosti a publikačnej
činnosti.
JUDr. Juraj Tkáč
pôsobí v Advokátskej kancelárii MST Partners, Bratislava. Je expertom
na verejné obstarávanie, má bohaté skúsenosti s prípravou ponúk, či
iných úkonov uchádzačov a záujemcov vo verejných obstarávaniach, s
obstarávaním veľkých nadlimitných i podlimitných zákaziek, ale zároveň
aj s kompletným zabezpečovaním verejného obstarávania pre štrukturálne
fondy EÚ, vrátane poradenskej činnosti. V súčasnosti pôsobí ako expert
pre FIDIC medzinárodné zmluvné podmienky a verejné obstarávanie pre
vládu Bosny a Hercegoviny. V rámci svojej publikačnej činnosti je
spoluautorom publikácií Zákon o verejnom obstarávaní - komentár, Zákon o
verejnom obstarávaní - veľký komentár , spoluautorom publikácií
Judikatúra Súdneho dvora EÚ vo veciach verejného obstarávania a
Judikatúra vo veciach ochrany osobných údajov, autorom monografie
Aplikácia FIDIC zmluvných podmienok v slovenskom právnom poriadku ,
spoluautorom publikácie Zákon o slobodnom prístupe k informáciám -
komentár a autorom mnohých článkov a príspevkov v odborných periodikách,
vrátane odborného časopisu Verejné obstarávanie - právo a prax vo
vydavateľstve Wolters Kluwer. Popri aplikačnej praxi sa úspešne venuje
aj lektorskej činnosti.
Miesto konania:
APORES, s.r.o. (sídlo Daňového úradu - BA-Ružinov)
Dr. Vl. Clementisa 10
Bratislava
Dátum konania: 30. 01. 2018
- Registrácia účastníkov začína o 8:30 hod., odborný program o 9:00 hod. a plánované ukončenie seminára je o 15:00 hod.
Uzávierka záväzných prihlášok: 29. 01. 2018
Účastnícky poplatok:
79,20 € s DPH
66,00 € bez DPH
V
účastníckom poplatku je zahrnutý obed, občerstvenie (káva, čaj,
minerálka), pracovný materiál v tlačenej forme a náklady na organizačné
zabezpečenie seminára.
Údaje pre úhradu účastníckeho poplatku:
IBAN: SK98 7500 0000 0040 2523 7352, SWIFT/BIC: CEKOSKBX
Variabilný symbol: IČO prihlasovaného subjektu / zamestnávateľa
- Platbu účastníckeho poplatku je možné realizovať len bankovým prevodom alebo vkladom na uvedený účet
- Zálohové faktúry nevystavujeme, zúčtovacia faktúra bude doručená v zákonnej lehote
Program:
- Eurofondová zákazka pri kontrole krok za krokom
- Prehľad pravidiel pre kontrolu eurofondových zákaziek verejného obstarávania podľa aktuálneho Systému riadenia EŠIF na programové obdobie 2014-2020
- Aké pravidlá má prvá ex-ante kontrola, druhá ex-ante kontrola a ex-post kontrola
- Musí každé VO prejsť všetkými fázami kontroly?
- Ako sú osobitné pravidlá pre kontrolu zákaziek s nízkymi hodnotami?
- Ako je to s kontrolou zákaziek zadávaných cez elektronické trhovisko a kontrolujú sa aj dodatky k zmluvám?
- A čo výnimky? Pôsobnosť zákona o verejnom obstarávaní sa na výnimky nevzťahuje, znamená to, že nie sú predmetom záujmu kontrolných orgánov?
- Novinky v systéme kontroly eurofondových zákaziek
- Aké orgány majú čo povedať ku kontrole eurofondových zákaziek
- Spolupráca riadiacich orgánov s Úradom pre verejné obstarávanie, kedy je povinná a kedy dobrovoľná a aké možnosti má prijímateľ
- Čo je to analýza rizík kontrolovaného verejného obstarávania a ako súvisí s kontrolou ÚVO?
- Spolupráca riadiacich orgánov s Protimonopolným úradom SR alebo keď máme podozrenie na kartel
- Aj prijímatelia si musia dať pozor na rizikové indikátory, ktoré by mohli znamenať podozrenie na kartelovú dohodu
- Finančné opravy za nedostatky vo verejnom obstarávaní, ako sa im vyhnúť alebo aspoň zmierniť ich následky
- Ako nastavila pravidlá na určenie finančných opráv Európska komisia?
- Môžeme si ako členský štát určiť vlastné pravidlá, ktorými sa bude riadiť udeľovanie korekcií?
- Aké argumenty použiť pre zníženie výšky korekcie
- Postup riadiaceho orgánu pri porušení pravidiel a postupov verejného obstarávania podľa zákona č. 292/2014 Z. z. o príspevku z EŠIF a predstavenie zmien, účinných od 1. júna 2017
- Čo považujú slovenské kontrolné orgány a čo audity Európskej komisie za nedostatky vo verejnom obstarávaní, ktoré majú za následok finančné opravy?
- Kto kontroluje eurofondové zákazky verejného obstarávania?
- Zistenia z praxe od našich národných kontrolných orgánov
- Zistenia z auditných misií Európskej komisie a Európskeho dvora audítorov
- Ako sa uzatvárajú zistenia z auditov Európskej komisie a aké následky majú zistenia tohto najsilnejšie "hráča" na rozhodovaciu prax národných kontrolných orgánov, vrátane ÚVO?
- Konflikt záujmov vo verejnom obstarávaní
- Čo je to konflikt záujmov a ako sa posudzuje?
- Prečo prijímatelia nemôžu zatvárať oči pred možným konfliktom záujmov?
- Pohľad ÚVO a Európskej komisie
- Strašiak vysokej sankcie za konflikt záujmov a čo vieme spraviť, aby sme finančné opravy ustáli
Registrácia, informácie a otázky:
info@creatioeu.sk
halmesova@creatioeu.sk
JUDr. Emília Halmešová - tel. 0905 690 581
*Zaslaním záväznej prihlášky vzniká obchodný vzťah v zmysle Obch. zákonníka. Za prihlásenú osobu je možné poslať náhradníka. Záväznú prihlášku je možné stornovať najneskôr 1 deň pred začiatkom podujatia. Dovoľujeme si Vás upozorniť, že v prípade nestornovanej záväznej prihlášky si creatio eu, s.r.o. vyhradzuje právo vyfakturovať účastnícky poplatok v plnej výške aj napriek neúčasti na seminári.